Alacakaranlık 6. Sayısı ile Okurlarının Karşısında

George A. Romero’nun ardından

İlk uzun metrajlı filmi Night of the Living Dead ile modern korku sinemasının yeniden şekillenmesine öncülük eden George A. Romero’yu yâd etmek için 2014 tarihli bir röportaj Murat Kızılca çevirisi ile yer alıyor.

Kaya Özkaracalar, Eylül ayında ayrıntılı analizlerine Cannibal Holocaust ile devam ediyor ve “Buluntu Görüntü” filmlerin merkezine doğru inerken popüler bir örnek olan The Blair With Project filminden İtalyan yamyam filmlerine kadar örneklemeler veriyor. Eylül ayında da gelenek bozulmuyor ve korkunun kraliçelerinde Semra Doll, “Şeytanın Kontrolsüz Kızı” başlığını layık gördüğü Asia Argento’yu; giallo serisinde ise Ertan Tunç, Umberto Lenzi’nin kanlı giallo’su Seven Blood-Stained Orchids’i inceliyor.

Kurt adamlar ve Cadılar Eylül sayısında bir arada

Gökay Aktan, ayrıntılı ve uzun bir dosya hazırlayarak kurt adam mitini masaya yatırıyor. Korku sinemasının ikonik simgelerinden olan kurt adamları mitos olarak ele alıyor ve erken dönem sinema yansımalarından 80’li yıllarda beyazperdeyi istila ettikleri döneme kadar ilerliyor. Korku sinemasının bir başka simgesi olan ve daha çok canavar kadın figürü olarak karşımıza çıkan cadıları ise Hazal Bayar inceliyor ve The Love Witch filmindeki Elaine üzerinden erkek ve kadın ilişkilerini irdeliyor.

Alacakaranlık yalnızca bir sinema dergisi değil

Alacakaranlık’ın Temmuz ayının sonlarına doğru gerçekleştirdiği Koleksiyoner Festivali Fatih Danacı’nın kaleminden anlatılırken, derginin kuruluşundan bugüne kadar yaptığı etkinlikler mercek altına alınıyor. Böylece Alacakaranlık’ın yalnızca bir sinema dergisi olmadığının altı çiziliyor.

Christopher Lee’nin vampirleri

Alacakaranlık’ın bu ayki kapağı Mehmet Volkan Çomak’a emanet. Christopher Lee’nin vampir kavramını bir kez daha ölümsüzleştirdiği Hammer filmlerine atfen hazırladığı kapak kanlı ve karanlık. Aynı karanlık imajlar, sayfaların arasında da dolaşmaya devam ediyor. Cannibal Holocaust filmini Reha Özdemir ve Graham Humphreys resmederken, Gökay Aktan’ın yazısı Onur Özcan’ın hayal gücünden çıkan kurt adam çizgileriyle tamamlanıyor. Efecan Sezer, her zamanki çizgisinden farklı bir üslupla sayfalara katkı sağlıyor, cadılar ise Ülya Avar ile bir kez daha hayat buluyor. Arka kapak çizimi ise Giovanni Scognamillo’ya ait.

Loading...

Yazar hakkında: Öteki Sinema

Öteki Sinema editörleri Prometheus'un David'i gibi... Siz uyurken bile, hoşunuza gidecek yazıları buluyor, itinayla hazırlıyor ve yayına sunuyor. Öteki Sinema çalışıyor!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir