Bir Infinity War Bilmecesi: THANOS Nasıl Yaratıldı? 1 – https 2F2Fblogs images.forbes.com2Fdanidiplacido2Ffiles2F20182F042FScreen Shot 2018 04 24 at 6.02.08 PM.1524604086

Bir Infinity War Bilmecesi: THANOS Nasıl Yaratıldı?

8 Mayıs 2018

Avengers Infinity War’da daha önce MCU’da (Marvel Sinematik Evreni) izlediğimiz, sevdiğimiz bir dolu karakter bir arada ama hepsinden öte biri var, orada tek başına duruyor ve tüm zamanların en sevilen süper kötüsü olacak gibi görünüyor: THANOS!

Bir Infinity War Bilmecesi: THANOS Nasıl Yaratıldı? 2 – InfinityWar5a4bb0e7cdea1.0

Sinema tarihinin belki de en iyi CGI (bilgisayarda yaratılan) karakteri olan Thanos’u nasıl tasarladıklarını öğrenmek için, filmin görsel efekt süpervizörü Kelly Port ile konuştuk.  Kelly’nin ekibinin  CGI teknikleriyle aktör Josh Brolin’i  mor bir tirana çevirmek gibi zorlu bir işi vardı.

Bir Thanos yaratmak!

Günümüzde çoğu büyük gişe rekortmeni filmde olduğu gibi, Avengers: Infinity War’da da filmin farklı bölümlerini oluşturmak için pek çok özel efekt sanatçısı görev aldı. Thanos bir CGI karakter ancak gerçek ve CGI karakterler arasındaki fark hızla kapanıyor. Thanos belki de tüm zamanların en ciddiye alınan CGI karakteri ve özel efekt takımı bunu motion capture / performans yakalama tekniğini kullanarak başardı.

Josh Brolin’in yüzü ve vücudu, hareketlerini ve yüz ifadelerini kaydetmelerini sağlayan minik noktalarla kaplandı. Bu, Thanos’un yüzünün yüksek çözünürlüklü modellemesine eşlenebilecek düşük çözünürlüklü bir modelleme yarattı, bu yüzden nihai CGI karakterin ifadeleri ve hareketleri, yüzleri farklı şekillerde olsa da, aktörlerin yüz hareketlerinin ince ayrıntılarıyla eşleşti.

Thanos’un yaratılmasında hangi teknik gelişmeler oldu?

Disney Zurich Araştırma Laboratuvarları’nda geliştirilen teknolojiyi kullanarak hem taramaları hem de hareket taramalarını kullanıyoruz. Yüz-hareket örgüsü oluşturmak için oldukça düşük çözünürlüklü kask-kamerası verisini aldık. Sonra bunu, yüksek çözünürlüklü model ile uygun uyumu bularak, bir makine öğrenme algoritması aracılığıyla besledik. Her yinelemeyle öğretir, veriyi arttırır veya model ayarlamaları yaparsınız. Zamanla, bu algoritma temel modeli öğrenerek nihai sonuçları geliştirir. Bu sayede inanılmaz derecede ince yüz performans detayını – örneğin yüz kaslarındaki küçük seğirmeleri koruyabildik. Gerçekten belirgin olmayan ama dramatik performans için kritik olan ince şeyler.

Her şey bilgisayar tarafından mı yaratıldı?

Belirli bir atış yaptığımızda ve daha da incelikli olması gerektiğinde, oraya gider ve anahtar kare animasyon yapardık. Animasyon ekibi oraya gider ve çekim başına esasa göre ayarlamalar yapardı. Daha sonra, geometriyi temizlemek için çok özel şeyler yapacak bir post-animasyon modelleme ekibimiz var, özellikle de performans yakalamadan çok fazla şey almadığınız gözlerin etrafındaki bölge… Veya ağız çevresi ya da dudak sıkışması. Bunlar, Brolin’in performansının nüanslarını çıkarmak için çok önemliydi.

Güzel ve Çirkin gibi filmlerde, sette hareket ve yakın çekimin ayrı ayrı kaydedilmesi gerekiyordu. Bu da performans yakalama aktörlerinin rollerini esas olarak iki kez yerine getirmesi demekti. Bu hala geçerli bir durum mu?

Önceleri ayrı bir seans olarak yüz yakalama yapmak zorundayız. Genellikle ¨oturun ve diyaloğu yapın¨ der ve yüksek çözünürlüklü bir yüz modeline sahip olursunuz. Bunun dezavantajı, performansı verenin diğer aktörlerle değil, ayrı bir odada olmasıdır.

Sonsuzluk Savaşı’nın yapımcıları, aktörleri bir arada tutmanın gerçekten önemli olduğunu düşündüler. Çevrenizde çok tuhaf görsel efekt teknolojisi, mavi ekranlar, hareket yakalama takımları ve kask kameraları kullanan kişiler var ama en azından, gerçek inşa edilmiş set içinde ve birbirlerinin arasında hareket edebilmek için beraberler.

Önceki Marvel filmlerinde karşımıza çıkan kısa Thanos görüntüleriyle karşılaştırıldığında, karakterin değiştiğini gözlemliyoruz. Kullandığınız teknoloji, Thanos’un görünüşünde değişikliklere yol açtı mı?

Bu bizce daha yaratıcı bir seçim oldu. Yapımcılar özgün tasarımı korumak istediler, fakat Brolin’e biraz daha yakınlaşmak için genel Thanos tasarımında biraz değişiklik yaptık. Yüzünün genel oranları ile Thanos bir Brolin değil, ama Brolin’e öncekinden daha yakın olduğunu söyleyebilirim.

Güzel ve Çirkin’den sonra kel  bir karakter üzerinde çalışmak sizi biraz rahatlattı mı?

[Kahkaha] Evet, aman tanrım, evet.

Thanos’un saçı var. Evet o kel ama kollarında, kafasında ve yüzünde tüyler var. Ama evet, kesinlikle doğru, saç modellemesi özel efektçiler için gerçek bir acı kaynağı olabilir, bu yüzden Thanos bize çok yardımcı oldu.

Kaynak: Cnet.com

blank

Öteki Sinema

Öteki Sinema editörleri Prometheus'un David'i gibi... Siz uyurken bile, hoşunuza gidecek yazıları buluyor, itinayla hazırlıyor ve yayına sunuyor. Öteki Sinema çalışıyor!

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

blank

Öteki'den Haber Al

Buna da Bir Bak!

Sabancı Vakfı 7. Kısa Film Yarışması Finalistleri 3 – Sabanci Vakfi 7 Kisa Film Yarismasi header

Sabancı Vakfı 7. Kısa Film Yarışması Finalistleri

Sabancı Vakfı tarafından Ne Eğitimde Ne İstihdamda Yer Alan Genç
6. DenizBank İlk Senaryo İlk Film Yarışması Ödüller 4 – 6 DenizBank Ilk Senaryo Ilk Film Yarismasi odul toreni

6. DenizBank İlk Senaryo İlk Film Yarışması Ödüller

6. DenizBank İlk Senaryo İlk Film Yarışması’nın ödülleri CVK Bosphorus