Büşra Filmi 19 Mart’ta Sinemalarda…

Cumhuriyetçi bir gazetenin editörüyle yapılan bir iş görüşmesinin can sıkıcı finalinde ilk kez karşılaşan Büşra (Mine Kılıç) ile gazeteci-yazar Yaman’ın (Tayanç Ayaydın) yolu, olaylı bir tv programının sonrasında tekrar kesişecektir. Tam da Büşra için ailesinin söz keseceği bir zamana denk gelen bu karşılaşmalar; Büşra ve Yaman’da, özlerindeki benzerliğe göre değer kazanan bir yakınlaşmayı doğuracaktır.

Önyargılar, çevre baskısı, Yaman’ın yoga hocası sevgilisi Alara (Ayşe Çiğdem Batur), Büşra’nın tutucu ama kişiliği gelgitlerle dolu sözlüsü Ferit (Coşku Cem Akkaya) ve tüm bunların yaratacağı absürd komik engellerle dolu bir yolculuk… Büşra ve Yaman birbirlerine karşı yalnızlıklarını ne kadar gizleyebilecektir?

Büşra, Alper Çağlar’ın ilk uzun metrajı olmasının yanında, usta çizer Bahadır Boysal’ın aynı adlı çizgi kahramanının sinema uyarlaması… “Büşra”nın senaryosu da Çağlar-Boysal ikilisine ait. Filmin yapımcılığını ise Alper Akman üstleniyor. Filmde ayrıca Kaan Urgancıoğlu da sürpriz bir rolde karşımıza çıkıyor…

Leman Dergisinin Ağustos 2007 sayısında Büşra’yı ilk kez okuyan yapımcı Alper Akman bu çizgi diziyi film projesi haline getirmeye karar veriyor ve dizinin ünlü çizeri Bahadır Boysal’la tanışarak onu bu diziyi film yapmaya ikna ediyor . Yönetmen olarak düşündüğü isim ise Bukalemun ve Camgöz gibi filmleriyle kısa film camiasında adından çokça söz ettiren Alper Çağlar…

Yapım Notları

* 2008 sonbaharında Bahadır Boysal daha önceden yazmış olduğu taslak metinleri Alper Çağlar’la birlikte senaryo haline getirmeye başlıyor ve 2009 baharında biten senaryo sonrasında ön yapım çalışmalarına girişiliyor. Büşra için tanınmamış bir oyuncunun seçilmesi yönetmen ve yapımcının ortak kararı; filmin jönü içinse Kaan Urgancıoğlu, Mert Fırat ve Timuçin Esen dahil birçok ünlü isimle görüşülüyor ve sonunda 2009 Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde en iyi erkek oyuncu ödülünü alan Tayanç Ayaydın’da karar kılınıyor. Şu ana kadar seyircinin jön rollerinde görmeye alışık olduğu Kaan Urgancıoğlu ise filmde çok farklı bir rolle seyircinin karşısına çıkacak.

* Yaklaşık 40 farklı mekanda yapılan film çekimleri 5 hafta 5 gün sürüyor. Çok heyecanlı ve adeta film gibi geçen çekimler sırasında Beşiktaş balık pazarı önünde geçen sahnede set ekibi sarhoş fanatiklerin tacizine uğruyor, trafik ışıkları yakınlarındaki başka bir sahnede tinerciler haraç kesmeye gelince çekim prodüksiyon ekibinin markajında devam ediyor ve bütün bunların da üstüne Maçka Parkında çekilen final sahnesinde seti travestiler basıyor! Film mayıs ayında çekildiği için bir hayli kısa süren geceler, gece geçen sahnelerin çokluğu dolayısıyla ekip için büyük bir handikap yaratıyor.

* Film özellikle defile ve parti sahneleriyle adından bir hayli söz ettirecek. Sahnelerin içerdiği tartışmalı olayların yanı sıra Türk sinema tarihinin en uzun 2 steadicam planına sahip olduğunun da altını çizmek gerekiyor. Yaklaşık 2 dakikaya yakın hiç kesilmeden akan bu planlar için Alper Çağlar’ın 15’er kez çekimi tekrarlatarak ekibi bir hayli yorduğu söylentiler arasında…

* Müzik yelpazesi oldukça geniş olan filmin özgün müzikleri Ufuk Evcimen ve Yağmur Sarıgül’e ait. Taxim Edition’dan da stok müziklerin kullanıldığı filmin hit müzikleri ise Teoman’dan “Renkli Rüyalar Oteli” ve Cahit Berkay’dan “Selvi Boylum Al Yazmalım” adlı parçalardan oluşuyor.

Büşra filminin en önemli farkı türban sorununa odaklanmak yerine, bu kimliğin modern hayat tezahürlerine, eğilimine ve onlarla olan ilişkisine absürd bir dille yaklaşmasında saklı. Film, modern hayatın sivrilen ve birbirlerine karşı hoşgörüsü azalan bireysel eğilimlerinin insanları yalnızlaştırmasını tartışıyor.

Foto Galeri

Yazar hakkında: Murat Tolga Şen

Çocukluğu Samsun'da eniştesinin müdürü olduğu sinemada film izleyerek, film parçalarına oyuncak merceğinde bakarak geçti. 2005 yılının sonunda "Öteki Sinema" yı kurdu. Beyazperde, Cinedergi ve Medyaradar'da yazıyor. Motor, yelken ve fotoğraf tutkunu... Film izlemeyi ve filmler hakkında yazmayı herşeyden daha çok seviyor.

2 Yorumlar

  1. Bahadır Boysal’la Büşra ile ilgili bir röportajın yeniHarman’ın Mart sayısında yer almıştı. Tabi bunu söylemekte biraz geç kaldığımın farkındayım :)

  2. Bahadır Boysal’ı şahsen değil ama çizimlerinden tanırım. (Zaten şahsen tanımamın da bir anlamı yok muhtemelen) Leman’da severek okurdum. Uykusuz ve Penguen tayfasında olmadığından beri takip etmiyordum. En son canlı kanlı Okan Bayülgen’in programında başrol oyuncusuyla birlikte gördüm. Programda ikisi de filmin tanıtımı açısından tek kelimeyle berbattı. Film izledim. Film de alternatif olmaya çalışan ama (bence) kötü bir filmdi. Burada parantez açmak isterim. Büşra beni gerçekten heyecanlandıran bir yapım fikir olarak. Zira ülkemizde çizgi roman uyarlamalarının Hollywood misali bini bir para değil. Ancak Büşra gerçekten başarılı bir yapım olmamış. Ama böyle büyük çaplı bir sinema filmi yapılabiliyorsa bence Kenan Yarar, (Psikoz – Hilal vs…), Oky ve Ersin Karabulut (Yer altı Öyküleri) gibi birbirinden iyi çizerlerin hikayeleri de göz ardı edilmemeli. Biraz daha dikkatli bakarlarsa eminim yapımcıların dikkatini çekecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: