Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları Hakkında Her Şey

Gişe devi serinin son filmi Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları‘nda Vampir Ölüm Taciri Selene (Kate Beckinsale) hem Lycan klanının, hem kendisine ihanet eden Vampir fraksiyonunun saldırılarına karşı koyuyor. Selen, yegane müttefikleri David (Theo James) ve onun babası Thomas’ın yardımıyla (Charles Dance), Lycanlar ile Vampirler arasındaki savaşı bitirmek zorundadır; bu, nihai fedakarlığı yapmak anlamına gelse bile.

underworld-blood-wars-karanliklar-ulkesi-posterBüyük başarı kazanmış aksiyon-korku türündeki serinin beşinci filmi, aksiyonu Karanlıklar Ülkesi Uyanış’ın bıraktığı yerden devam ettiriyor. Lycanlar, Marius’la (Tobias Menzies) güçlü bir yeni lider kazanmışlardır. Marius önceden ayak takımını andıran güruhlara fanatik bir amaç ve disiplin anlayışı vermiştir. Selene’in Vampir-Lycan melezi olan kızı Eve’in yerini öğrenmek için, Vampir Ölüm Taciri’nin izini bulmasına hiçbir şey engel olamayacaktır.

David’in eşlik ettiği Selene, izini süren Lycanlardan zorlukla kaçar. Bu sırada David’in babası Thomas’ın yürüttüğü ateşkes görüşmeleri sayesinde hırslı Semira’nın (Lara Pulver) yöneticisi olduğu Doğu Meclisi’ne sığınır. Selene’in artan Lycan tehdidinden büyük korku duyan eski Vampir rakipleri, onun efsanevi dövüş yeteneklerinin Lycan belasını toptan ortadan kaldırmalarına yardımcı olmasını ummaktadırlar. Fakat Selene Doğulu koruyucularından bazılarının haince planları olduğunu keşfedince, David’le birlikte bir kez daha kaçmaya başlar. İkili gizemli İskandinav Meclisi’nin duvarlarının ardına sığınmak zorunda kalır. İskandinav Meclisi yeryüzünün en kuzeyinde adeta keşişler gibi münzevi bir hayat yaşayan, barışçıl bir Vampir tarikatıdır. Ancak David ve Selene’in Var Dohr’un karla kaplı topraklarında yeni buldukları güvenlik hissi ellerinden kayıp gider çünkü Selene nereye giderse gitsin, Vampirler ile Lycanlar arasında asırlar öncesine dayanan savaş onu takip edecektir.

Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları‘nın başrollerini Kate Beckinsale, Theo James, Lara Pulver, Tobias Menzies, Bradley James, James Faulkner ve Charles Dance paylaşıyor. Yönetmenliğini Anna Foerster’in gerçekleştirdiği filmin senaryosu Cory Goodman’a, hikayesi ise Kyle Ward ve Goodman’a ait.

Yapım Hakkında

Muazzam bir başarı elde etmiş serinin beşinci filmi Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları, 2002 yılında gösterime giren ilk film Karanlıklar Ülkesi’nde tohumları atılan estetiğin geri dönüşü niteliğinde. Lakeshore Entertainment’tan yapımcı Richard S. Wright, “Kan Savaşları gerçekten de köklere, mitolojiye ve geçmişin yöntemlerine geri dönüyor. Set tasarımı ve kostümler de dahil olmak üzere, serinin dördüncü filminden çok ilk Karanlıklar Ülkesi’nin çizgisinde. Her ne kadar aynı bazı karakterler içerse de, Kan Savaşları’nı bir tür yeniden başlama olarak niteleyebiliriz” diyor. Seride ilk kez görev alan yönetmen Anna J. Foerster ise seriyi köklerine döndürme fikrinden keyif aldığını belirtiyor: “İlk Karanlıklar Ülkesi’ni gerçekten beğenmiştim çünkü o dönemde görüntüsü ve yarattığı dünyayla büyük ses getirmişti.”

Orijinal Karanlıklar Ülkesi gibi Doğu Avrupa’da çekilen Kan Savaşları, serinin estetik DNA’sına sadık kalan bir Eski Dünya atmosferi uyandırıyor. Fakat senarist Cory Goodman’ın senaryosu bir yandan da, Kate Beckinsale’in canlandırdığı Selene karakterini sınırlarına kadar zorlayan, tüyler ürpertici yeni bir dünya yaratarak serinin mitolojisini geliştiriyor. “Filmin en heyecan verici öğelerinden biri İskandinav Vampir Meclisi” diyor Lakeshore Entertainment başkanı Gary Lucchesi ve ekliyor: “Daha önce bu Vampirleri hiç görmedik.”

İş Başında Bir Kadın

Yapımcılar Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları’na taze bir soluk getirmek için, filmin yönetimini engin aksiyon deneyimini projeye aktaran, çok yönlü Alman yönetmen Foerster’e emanet ettiler. Foerster, daha önce, The Day After Tomorrow gibi dev bütçeli filmlerin ikinci birim aksiyonlarını yönetmiş, Independence Day gibi filmlerin görsel efektlerinde görev almış ve Starz’ın Emmy adayı zamanda yolculuk dizisi Outlander’ı yönetmişti. “Anna’nın aksiyon geçmişi ile Outlander’ın oyuncularını yönetmedeki becerisini göz önünde bulundurduğumda, onun Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları’nı yönetmek için mükemmel olduğunu hissettim” diyor yapımcı Lucchesi. Serinin yapımcısı Tom Rosenberg de Foerster’in Karanlıklar Ülkesi ailesine katılmasını sevinçle karşıladığını belirtiyor: “Anna aksiyonu gerçekten anlıyor, kamerayı anlıyor ve özel efektleri anlıyor ki bu ender bir bileşimdir.”

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-6

Yönetmen Karanlıklar Ülkesi estetiğini kendi yaklaşımıyla onore etme fırsatından büyük mutluluk duyduğunu şu sözlerle dile getiriyor: “‘Kan Savaşları’na yaklaşımım zaten güçlü bir mitolojiniz olduğu, çok net bir paletiniz olduğu, Lycanların ve Vampirlerin ne zaman ve neden dönüştüklerine dair kurallarınız olduğu gerçeğine saygı göstermekti. Tüm bu özellikleri koruma konusunda heyecanlıydım çünkü bence, ‘Pekala, şimdi her şeyi farklı şekilde yapıyoruz’ demek hata olurdu. Bunun yerine, Karanlıklar Ülkesi’yle ilgili heyecanlı bulduğum her şeyi korumaya ve bunun üzerine yeni ve beklenmedik öğeler inşa etmeye karar verdim.”

Güçlü bir kadın karakteri konu alan bir seri için bir kadın yönetmen tercih etmekte şaşılacak bir şey yok diyor Lakeshore Entertainment’tan Richard Wright. “Anna seriye başka kimsenin yapamayacağına inandığım şekilde yeni bir hayat üfledi.”

Selene’in Yeni Bir Yönü

Beş Karanlıklar Ülkesi filminden dördünün başrolünü üstlenmiş olan Beckinsale, bir filmden diğerine ince değişimlerle serüvenine devam ediyor. Aktris, “Geri gelip daha önce canlandırdığın bir karaktere yeniden bürünmek ilginç” dedikten sonra, şöyle devam ediyor: “Her zaman Selene olarak giyiniyorum ama her filmde dünyalar fazlasıyla değişiyor. Birinci film Budapeşte’de çekildi ve görüntüler bir şekilde sanayi ve buharlı makineler dönemini çağrıştırıyordu. Şimdi, Kan Savaşları’nda ortaçağ havası var. Kıyafetim aynı kalıyor olabilir ama karakterin yaşadığı şeyler ve içinde bulunduğu dünyalar her seferinde oldukça farklıydı. Kan Savaşları’nda ilgimi çeken şey Selene’in film boyunca çok değişik duygular yaşaması. Bu, Anna için de çok cazipti.”

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-1

Beckinsale’in canlandırdığı karakter için risk hiç daha büyük olmamıştı. Aktris bunu şöyle açıklıyor: “Vampirler ile Lycanlar arasında uzun süredir devam eden bir kan davası var ama Kan Savaşları’nda Selene her iki topluluktan da uzaklaşmış durumda. Artık Vampir takımının bir parçası değil ve herkesten kaçıyor. Selene çok sert ve canavarları öldürme konusunda müthiş yaratıcı ama onun esas motivasyonu her zaman sevgi oldu. Kan Savaşları’nda Selene’in devam etmesini sağlayan da kızı Eve’e duyduğu sevgi.”

Beckinsale, özellikle, Lycanların İskandinav Meclisi’ne saldırısı sırasındaki, sahnelerden keyif aldığını söylüyor: “Selena’nın eline aldığı birçok ortaçağ aleti var; ayrıca, kılıçlarımız ve tuhaf baltalarımız da Selene’in karşısına çıkıyor.”

Foerster ve Beckinsale bu filmde birlikte çalışırken aralarında sıkı bir bağ oluştu. “Söylemeliyim ki Kate bitlikte çalıştığım en akıllı kadınlardan biri” diyen Foerster, şöyle devam ediyor: “Selene olarak, Kate her zamankinden daha yırtıcı ve dişli ama aynı zamanda birçok değişim yaşayan karakterin kırılganlığını da görüyoruz. Yani, zaman zaman daha yumuşak. Ve kuzeye gittiğinde fiziksel değişimler de geçiriyor; örneğin yolda saçında sarı gölgeler oluşuyor. Kate’le karakterinin bu yeni yönleri üzerinde çalışmak çok hoşuma gitti.”

Kan Savaşları Selene’i bugüne kadarki en zorlu serüvenine sürüklüyor çünkü Beckinsale’in canlandırdığı Vampir Ölüm Taciri, İskandinav Vampirlerin şaşırtıcı dünyasına sığınıyor ve 1.000 yıllık hayatının en ölümcül rakiplerinden bazılarıyla karşı karşıya geliyor. Lakeshore Entertainment’ın başkanı Gary Lucchesi, Karanlıklar Ülkesi destanının bu yeni sayfasını İngiliz aktrisin nefes kesici bir performansı olarak değerlendiriyor: “Kate Beckinsale güzel, zeki ve ilginç. Vampir kahraman olarak bu seride gerçek anlamda bir fark yarattı. Rol için mükemmel bir seçimdi.”

Yeni Dostlar ve Daha Yırtıcı Düşmanlar

Kan Savaşları Beckinsale’in Selene’i ile Theo James’in kendisi de bazı değişiklikler yaşamakta olan David’ini yeniden bir araya getiriyor. “Selene ile David’in ilişkisi kesinlikle evrim geçirdi” diyor James ve ekliyor: “Öncesinde, David, Selene’in ayak izinden giden, utangaç ve kendinden emin olmayan bir gençti. Şimdi ise daha çok bir adam.”

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-4

Selene, David’e gerçek kaderini keşfetmesinde yardım ederken, renkli yeni rakiplerle kapışmaya mecbur kalır. Bu rakiplerden biri, Doğu Meclisi Elit Konseyi’nin hırslı üyesi Semira’dır. Selene’e ve onun kanında bulunan güce takıntılı bu manipülasyon ustasını canlandıran İngiliz aktris Lara Pulver, “Semira tam bir bukalemun” diyen ve şöyle devam ediyor: “Kiminle muhatap olduğuna bağlı olarak, kendini dönüştürme ve durumu kendi avantajı doğrultusunda manipüle etme becerisine sahip.” Pulver bu karakteri daha da tehditkar kılmak için filmin kılıçla dövüş sekansları için yoğun antrenman yaptı ve çoğu sahnede kendi dublörlüğünü gerçekleştirdi.

“Semira’nın psikopatça bir enerjisi var ve Lara’nın performansı bunu çok eğlenceli bir şekilde yansıttı” diyor yapımcı Wright.

Ancak Selene’in daha ölümcül bir rakibi vardır: Selene’in kızı Eve’i bularak onun “melez” kanından içmek ve böylece yenilmez bir Lycan-Vampir ordusu kurmak isteyen, Tobias Menzies’in canlandırdığı Lycan lideri Marius. Outlander’daki rolüyle Altın Küre adayı olan Menzies alfa kurt adamı oynama deneyiminden keyif aldığını belirtiyor: “Anna’yla çalışmak harikaydı. Türün sınırlarını zorladığını, formu yeniden şekillendirerek taze soluklu bir şey yaratmaya çalıştığını hissedebiliyordunuz.”

Karanlıklar Ülkesi serisi, Michael Sheen, Bill Nighy and Derek Jacobi gibi birçok ünlü İngiliz oyuncuya yer vermiş olmasına rağmen, yapımcı Wright, Menzies’in Marius’unu perdeyi Beckinsale’le paylaşan en renkli karakterlerden biri olarak gördüğünü belirtiyor. “Marius’un Karanlıklar Ülkesi’nin önceki kötü adamlarının aynı ölçüde sahip olmadığı bir tarzı, bir kabiliyeti, bir enerjisi var” diyor Wright ve ekliyor: “Marius rolü için Tobias harika bir seçimdi çünkü daha önce de kötü adamları oynadı ve bu role de müthiş bir hevesle asıldı.”

Sinemaya yeni adım atan Clementine Nicholson, Kan Savaşları’nda İskandinav Meclisi’nin gizemli genç Vampiri Lena’yı canlandırdı. “Lena’nın ruhani bir yanı var ve bu sayede Selene içini dökme fırsatı buluyor” diyen Foerster, şöyle devam ediyor: “Lena, bir bakıma, Selene’in iç çalkantılarını dindiriyor. Lena’nın ilginç bir yönü de, Lapland’ın kuzeyinde kabilesel bir dil olan Sami dilini konuşması.” Londra’daki East 15 Oyunculuk Okulu’ndan mezun olduktan sadece yedi hafta sonra Lena rolünü kapan Nicholson, kendisini uzun zamandır Karanlıklar Ülkesi hayranı olarak tanımlıyor ve, “Bir sonraki neslin bir parçası olduğum için gerçekten heyecanlıyım” diyor genç aktris.

Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları’nda, ayrıca, David’in babası ve konseyin yaşlı üyesi Thomas rolünde bir kez daha Charles Dance yer alıyor. Doğu Meclisi’nin cesur savaşçı adayı Alexia rolünü Daisy Head; Doğu Meclisi Konseyi’nin lideri Cassius rolünü deneyimli İngiliz aktör James Faulkner; ve Semira’nın aşığı ve soğukkanlı sağ kolu Varga rolünü Bradley James üstleniyor.

Çek Kaleleri ve Prag Platoları

Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları 2015 sonbaharında, on haftalık bir sürede Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag’ın içinde ve çevresinde çekildi. Yaklaşık 2.000 kaleye sahip Çek Cumhuriyeti muhteşem görünüşlü bir mekanlar hazinesi sundu. Yapımcılar kapsamlı taramalardan sonra üç mimari cevher üzerinde yoğunlaştılar: Tarihi kayıtlarda adı ilk olarak 1314 yılında geçen Lipnice Kalesi; sarayı andıran, imparatorluk tarzı bir şato olan Kacina; ve Vltava nehrinin yukarısındaki kayalık uçurumun üzerine zarafetle konmuş olan Hluboka Kalesi.

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-2

Lipnice Kalesi; görkemli gotik mimarisi, dar ve karanlık geçitleri ve yeraltı odalarıyla tasarımcı Ondrej Nekvasil’e İskandinav Meclisi’nin labirenti andıran iç mekanlarını yaratması için büyük özgürlük sağladı. Kacina Şatosu’nun simetrik, kubbeli kütüphanesi Doğu Meclisi Konsey Odası için ideal bir mekan oluşturdu; Hluboka Kalesi’nin cam ve dekoratif dökme demir kapılarla çevrili kış bahçesi ise eski ışıltısını kaybetmiş Vampir Balosu için kullanıldı. (Baloda ev sahibesi Semira, Selene ve David’i Doğu Meclisi’ne geri dönüşleri için samimiyetsiz bir şekilde karşılıyor.)

Lycanların, terk edilmiş bir tren yükleme istasyonu ve kullanılmayan kargo vagonlarının etrafında tasarlanan sığınakları ise, aksine, kurt adamların göçebe yaşam tarzını yansıtıyordu. “Lycanların bir kalelerinin ya da kalıcı bir üslerinin olmadığını aktarmak önemliydi” diyor Nekvasil ve ekliyor: “Bu anlamda, her zaman hareket halinde olan bir vahşi hayvan çetesini andırıyorlar; oysa Vampirler gelenekleri koruyarak ve muazzam bir gücü ellerinde tutarak tek bir yerde kök salan asil aileler gibiler.”

Yapımcılar kapsamlı mekan çekimlerinin yanı sıra, Prag’ın son teknolojiye sahip stüdyo tesislerinden de faydalandılar. Yapım ekibi dünyaca ünlü Barrandov Stüdyoları’nda beş, Prag Stüdyoları’nda ise iki plato işgal etti. Bu platolara Doğu ve İskandinav meclislerinin başlıca setleri inşa edildi. Doğu Meclisi’nin gösterişli Eski Dünya estetiği, büyük ölçüde, ilk Karanlıklar Ülkesi’nin sanat yönetimini yansıtıyorsa da, Nekvasil, İskandinav Meclisi’nin mistik, buz kaplı ortamını sıfırdan tasarladı. Nekvasil bu konuda şunları aktarıyor: “Selene kuzeye gittiğinde, bol miktarda gümüşler ve beyazlar görüyorsunuz. İskandinav Meclisi esasen Selene ile David’in bir tür netlik kazandıkları ve geçmişleri hakkında adeta aydınlanma yaşadıkları yer. Tamamen görsel bir bakış açısıyla ortamı hikayenin bu kısmına uygun şekilde oluşturmak istedik.”

Vampir Olarak Yaşam Mücadeleleri

Filme damgasını vuran aksiyon sekanslarının düzenlemesini yapmakla görevli ikinci birim yönetmeni Brad Martin, kablolu çalışmaları, hız değişimlerini, bire bir dövüşleri, silahlı dövüşleri ve fiziksel mücadeleyi harmanlamak için dublör koordinatörü Todd Schneider’la birlikte çalıştı. İlk Karanlıklar Ülkesi filminde dublör koordinatörlüğü yapan Martin, Beckinsale’in çevikliği ve gücünün paha biçilmez birer artı olduğunu ifade ediyor: “Kate bunu uzun zamandır yapıyor, dolayısıyla yapılması gerekenleri yeniden öğrenmesi pek gerekmiyor. Sete geliyor, dublörlük sahneleri ilk seferinde mükemmel şekilde yapıyor ve gidiyor.”

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-7

Beckinsale’in rol arkadaşları da marifetlerini kanıtladılar. “David’in finalde Semira’yla kılıç dövüşü neredeyse John Woo-Jackie Chan Hong Kong aksiyon kategorisi ayarında” diyor yapımcı Wright ve ekliyor: “Her iki oyuncu da gerçekten çok fazla prova yaptılar. Perdede gerçekten Theo ve Lara’yı izliyorsunuz, dublörlerini değil.”

Karanlıklar Ülkesi’nin gedikli görsel efektler amiri James McQuaide aksiyonu pekiştirmek için yaklaşık 1.000 görsel efekt çekimini yönetti. Filmde yönetici yapımcı olarak da görev alan McQuaide bu konuda şunları söylüyor: “Anna’nın hedefi olabildiğince çok şeyi gerçek çekimlerle, bol bol gerçek aksiyonla, gerçek yaratıklarla hayata geçirmekti. Gerçek Lycanlar ve gerçek dublör sahneleri içeren geleneksel Karanlıklar Ülkesi estetiğine geri dönmek istedi. Benim için, bunu olabildiğince canlı tutmak önemliydi.”

Lycan Topluluklarını Dönüştürmek

Önceki Karanlıklar Ülkesi filmleri sınırlı sayıda insandan kurt adama dönüşüm içerirken, Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları bu sayıyı kayda değer ölçüde arttırdı. Tek bir sekansta yüzden fazla dönüşüme yer verildi. McQuiade güruhlar halinde foto-gerçekçi Lycanlar yaratmak için Agisoft PhotoScan yazılımını kullandı. “Lycan’dan insana dönüşen tüm o oyuncuların geometrisini, rengini ve dokusunu düşük maliyetli bir şekilde yakalama konusunda son derece başarılı bir yazılımdı” diyor McQuiade.

McQuaide Lycan dönüşümlerinin dijital yanını yönetirken, yaratık efektleri amiri Todd Masters ve ekibi de kilit Lycan dublörlerinin giydiği fazlasıyla ayrıntılı köpük-lateks giysileri üretti. “Setteki gerçek Lycanlar ile dijital Lycanlar arasında bir yakınlık var. Bu iki öğenin iyi harmanlanması gerekiyor, bu yüzden her parçayı boyarken çok dikkat ediyoruz” diye açıklıyor Masters.

Kendi görsel efekt uzmanlığını Stuart Little 2’de göstermiş olan Foerster, büyük aksiyon sekansları için gerçek performansları dijital Lycanlarla bütünleştirmeyi önerdi. “Odada hepsi BYG olan 600 Lycanınız olsa da, bence tarzı, görüntüyü, atmosferi belirleyen en az bir iki gerçek oyuncunun sette olması önemli” diyor yönetmen.

RED Kameralar 3 Boyutlu Vampirleri Görüntülüyor

Yapımcı Wright’a göre, normal filmleri üç boyutluya çeviren post prodüksiyon teknikleri son yıllarda büyük aşama kaydetti. “Kan Savaşları’nı üç boyutluya çekim sonrasında dönüştürmek, yapımcıların filme odaklanmalarını ve üç boyutluluk konusunda endişelenmemelerini sağladı” diyor yapımcı.

ASC’den görüntü yönetmeni Karl Walter Lindenlaub Kan Savaşları’nı RED Weapon 6K kamerayla çekti. Yönetmen Foerster’le daha önce çalışmış olan Lindenlaub, “Technocrane gibi modern araçların, Steadicam’in ve el kameralarının klasik geniş açılı kompozisyonla bileşiminden yararlandık, iyi bir karışımdı” dedikten sonra, şöyle devam ediyor: “Doğru an için doğru aracı bulmaya çalıştık. Anna’yla iyi bir diyalogum vardı, dolayısıyla, her sahnenin nasıl çekileceği konusunda anlaşma sağlamak basitti.”

Lindenlaub ve Foerster desatüre ışıklandırma paleti kullanarak Karanlıklar Ülkesi geleneğini onurlandırdılar ama kendi süslerini de eklediler. “Her filmin kendi ayakları üzerinde durması gerekir” diyor Lindenlaub ve ekliyor: “İlk Karanlıklar Ülkesi filmlerini izlediğinizde, bu yaratıkların karanlıkta yaşadığı fikrini pekiştirmek için adeta siyah-beyaz ve koyu lacivert bir görüntünün hakim olduğunu görüyorsunuz. Elbette, bu renklerin hâlâ olması gerekiyor ama bu tek renkli tonlama içinde bazı renkler bulmaya çalıştık.”

Selene ile David’in İskandinav Meclisi’ne gelmesiyle filmin kasvetli tonlarında harika bir değişim yaşanır. Lindenlaub bu konuda şunları söylüyor: “Her yerde o kadar çok beyaz var ki ay ışığını güneş ışığı değil de ay ışığı gibi göstermek zor. Platonun içinde dış mekan setlerimiz vardı ve büyük alanları ışıklandırmamız gerekiyordu. Ayrıca, daha çok ateş ve buz bulunan İskandinav Meclisi kalesi vardı, burada sıcaklığı mavi ışıkla tezat oluşturması için kullanabiliyordum. Bu önemliydi çünkü bir tonu tüm film için kullanırsanız, göz o tona alışır ve etkisini kaybetmeye başlar.”

Öldürmek İçin Giyinmiş

Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları’nın kostüm tasarımcısı Bojana Nikitovic ortaçağ döneminin buz-bazlı zırhlarından şaşalı Vampir balosu elbiselerine kadar geniş bir yelpazede kostümler hazırladı. Nikitoviz, ayrıca, Selene’in vücuda yapışan Ölüm Taciri kostümünü de yoğun dövüş sekanslarında esnekçe hareket edebileceği şekilde tasarladı. “Temel görünüşün aynı olması gerekiyordu çünkü Karanlıklar Ülkesi’nin bütün hayranları Selene’i o çizmeler, korse ve ceketle görmek istiyor.”

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-5

Beckinsale, kendi adına, Vampir kıyafetini yeniden giymekten memnundu. “Dürüst olmak gerekirse, erzak alışverişinde çıktığımda giymek isteyeceğim türde olmasa da, kostüm oldukça rahat” diyor aktris gülerek.

Nikitovic filmdeki yeni ırk olan İskandinav Meclisi yaratıkları için çok katmanlı ve semavi bir görünüm öngördü.

Prag’ın Barrandov Stüdyoları’nda çalışan kostümcüler yaklaşık 700 Lycan ve Vampir kostümü ürettiler. “Akıl almaz büyük bir iş yüküydü ama bu sayede filmde gerçekten organik bir his yaratan bir şey gerçekleştirme fırsatı bulduk” diyor yapımcı Wright.

Nikitovic, dahiyane bir şekilde, kostümleri aksiyonun büyük kısmının geçtiği loş ortamlarda öne çıkacak şekilde yarattı. Görüntü yönetmeni Lindenlaub bu konuda şunları söylüyor: “O siyahlık selinde bile, Bojana’nın yarattığı kostümlerin dokularında ve malzemelerinde öyle farklılıklar ve ayrıntılar var ki gerçekten inanılmaz. Her şey mükemmel şekilde eskitilmişti, şekiller harikaydı ve muhteşem bir biçimde öne çıkıyorlardı.”

Aktris Pulver deri, kürk ve dantelden oluşan kıyafetleriyle göz doldurdu; bu kıyafetlerden biri de Semira’nın Vampir Balosu için giydiği kostümdü. “Adeta gerçeküstü gibi görünen, Alexander McQueen tarzı avangart bir elbiseydi” diyor aktris.

Karakterlerin tam anlamıyla birer Vampire dönüşümlerini tamamlamak için, saç ve makyaj tasarımcısı Davina Lamont oyunculara diş ve kontak lens hazırladı. “Bu dişler kişinin yüzünün çehresini tamamen değiştiriyor” diyor Pulver ve ekliyor: “Hepimizin kabilesel hayvani yaratıklara dönüşmesi Anna’nın vizyonunun büyüleyici yanlarından biriydi.”

Lamont, ayrıca, 200 kadar ayrıntılı peruğun hazırlanmasını da yönetti. Film süresince sadece Semira dokuz ayrı peruk taktı. Değişen saç modelleri Pulver’ın, karakterin bir anı bir anına uymayan ruh haline bürünmesine yardımcı oldu. “Semira’yı bazen ağırbaşlı, bazen de ölçüsüz kıldık” diyor Pulver ve ekliyor: “İşin eğlenceli yanı Semira’yla nereye varacağınızı asla bilememeniz. Sizi rahat ettirebilir ama kuyruğunda her zaman bir iğne de var.”

Süregiden Bir Efsane

Kan Savaşları, Karanlıklar Ülkesi mitolojisini heyecan verici yeni diyarlara götürürken, bir yandan da serinin doğuşundan 14 yıl sonra hayranları hâlâ heyecanlandıran güçlü özelliklerden yararlanıyor. “Karanlıklar Ülkesi’ni böylesine başarılı kılan şey gerçek olmayan bir dünyaya, Vampir dünyasına dalmış olmanıza rağmen, yaratıkları arasındaki dramanın evrensel olması” diyen Foerster, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Umarım izleyiciler aksiyondan heyecan duyarlar; öte yandan, insanların Selene’in duygusal olarak yaşadıklarından da keyif almasını umuyorum. Tüm bu dövüşler ve mücadeleden sonra, nihayet hayata yeni bir bakış kazandığı bir yere geliyor. Selene sonuç olarak trajik bir karakter ama seyirci için umut da uyandırabilirse işte o zaman bu büyük bir şey olur.”

underworld-karanliklar-ulkesi-kan-savaslari-8

Beckinsale, Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları’nın Selene’i en savaşçı haliyle sunarak, serinin hayranları için kilit öneme sahip bir beklentiyi karşılamasını istiyor. “Selene’in başına her türlü kötülük geliyor. Ama sonra Selene gerçekten çok kızdığı için herkesi haklamayı başarıyor” diyor aktris. Karanlıklar Ülkesi: Kan Savaşları, hızlı ve öfkeli dövüş sahnelerinin arasında, sıradışı bir bütünlük içeren, heyecan verici ve karanlık bir sinematik vizyon sunuyor.

“Bu günlerde, eğer mevcut bir çizgi roman, video oyunu ya da benzeri bir şeye dayanmıyorsa, bu türde bir film yaramak zor” diyen Beckinsale, sözlerini şöyle noktalıyor: “Karanlıklar Ülkesi özgün ve başrolünde bir kadın olduğu düşünülünce, bu tür bir film yapabilen kadınlardan biri olma ayrıcalığını hissetmem için birçok neden var. Bana kalırsa izleyiciler kadınların kara liste oluşturup birilerini haklamalarını seviyorlar ama şunu da düşünüyorum: Bu noktada, Karanlıklar Ülkesi insanlara cazip gelen bir tarihi miras öğesine sahip.”

Loading...

Yazar hakkında: Öteki Sinema

Öteki Sinema editörleri Prometheus'un David'i gibi... Siz uyurken bile, hoşunuza gidecek yazıları buluyor, itinayla hazırlıyor ve yayına sunuyor. Öteki Sinema çalışıyor!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir