İrili ufaklı 2.500 porno filmde oynadığı söylenen John Holmes, ölümünden sonra porno sektörü tarafından yaşam boyu başarı ödülü ile onurlandırılmıştır.
Önemli olan filmlerin hangi sırayla çekildiği değil, Jason Robards’ın Leone ve Peckinpah hakkında daha önce hiçbir kitapta yer almayan müthiş iddiası. Şimdi sıkı durun.
Filmin finali tümüyle Allen’ın ümide fırsat tanımayan, soğuk ve karamsar dünya görüşünü yansıtmaktadır. Woody Allen sinemasına aşina olan herkes, Kahire’nin Mor Gülü’nü zaten o depresif finali için çektiğini anlamıştır.
Özcan Alper’in Sonbahar filminde, öğrenci olayları nedeniyle hapishanede yatan Yusuf, sağlık sorunları nedeniyle tahliye ediliyor. Film, memleketine dönen Yusuf’un ömrünün son günlerinde yaşama dair yaptığı muhasebeye odaklanıyor.
Duvara Karşı filmi göçmen olmaya dair çok dilli, çok kültürlü karakterlerin hikayelerini, farklı kültürlerin kesişim noktasında anlatırken, filmin soundtrackini de karakterler gibi çok dilli ve çok kültürlü yapıda oluşturuyor.
Sarmaşık, armatörünün iflasını bildirmesi ile denizin ortasında kalan bir gemi ve altı mürettebat üzerinden iktidar, hiyerarşi, otorite gibi kavramları tartışıyor. Üç epizoda bölünen filmde, Deniz Üstü Köpürür şarkısı üç kez duyuluyor.
Close Your Eyes hafıza, kimlik, yaşlanma, unutma, sevgi ve dostluk üzerine bir kayıp-aranıyor-filmi gibi gözükmekle birlikte, aslında en son 30 yıl önce bir uzun metraj çekmiş olan Victor Erice’nin kendi kişisel (ve sinemasal) yolculuğunun da bir bakıma öz eleştirisi niteliğinde.
Senaryoda ön hazırlığın niye önemli olduğunu örneklendirmeye çalışacağım çünkü son yıllarda birbirinden önemli filmlerimizde, dizilerimizde çok fazla maddi hata ya da kültürel çözümleme noksanlığı gözlemledim, biraz özensizlik var gibi.
Sinema tarihinde efsane mertebesine erişmiş bazı çekim öyküleri vardır. Bunlardan biri de A Few Good Men filminde Jack Nicholson’ın canlandırdığı Albay Nathan R. Jessep’in ifade verdiği o meşhur mahkeme sahnesinin çekildiği güne aittir.
Tüm RoboCop literatürü haklı olarak sol kolun akıbetinden bahseder çünkü filmin etik açıdan tartışılmaya değer iki önemli damarından biri bu sahnedeki replikle hayat bulur: “Kolu kesin!” Ama ben bu yazıyı RoboCop’un sağ kolunu kaleme almak için yazdım, daha doğrusu, sağ kolunu önemli
Karşı karşıya gelseler RoboCop Macbeth’i öldürebilir mi? Saçma ve cevabı basit gibi görünmekle birlikte bu soru, çeşitli ihtimallere gebe kompleks bir öze sahip.
Meryl Streep ve Dustin Hoffman’ın oyunculuk resitali sundukları Kramer Kramer’e Karşı, sinematografisinden kurgusuna, senaryosundan oyunculuklarına kadar dört dörtlük bir film.
İyi bir açılış sahnesine sahip olduğunu düşündüğümüz filmlerin çoğunda yönetmen bir şeyleri göstererek bunu yapar ama bunun istisnaları da mevcut. Bazen yönetmen zor olanı yapar ve bir şeyi göstermeyerek, yani bilinçli bir şekilde, normalde soru işareti doğuracak bir konuya açıklama getirmekten kaçınarak
İlk deneme konumuz kara filmlerde boks. Ben “kara film” (film noir) dediğimde 1940 ve 50’lerde ABD’de çekilmiş klasik kara filmleri kastederim. Bu bir tür müdür, alt-tür müdür hâlâ tartışmalı ama kara filmlerde belirli bir stilin ve atmosferin izlerini görmek mümkün.
Bu çalışmada bilinçaltı ve rüya kavramlarının deneysel sinemada nasıl etkili bir şekilde kullanıldığına dair ipuçları aranacaktır. Deneysel sinema tarihinin önemli örnekleri arasında gösterilen Meshes of the Afternoon bu çalışmanın amacı doğrultusunda incelenecektir.
Geleceğe pembe gözlüklerini çıkarıp bakan bilimkurgu filmlerinde gökyüzü şehirleri, uygarlığın ulaştığı sınırları ifade ederken bu gösterişin içinde o şehri yapan ve yaşamasını sağlayan yığınlar için ölümcül olan bir düzeni gizlerler.
Shoot (1976) ve Southern Comfort (1981) sinemada paramiliter trajediye yetkin birer örnek teşkil ediyorlar. Her iki filmde de birini öldürmek ya da birine eziyet etmek için açlık çeken bireyler var. Çok sayıda insanın ölümüyle neticelenen bir trajediyi bu sıradan insanların anlık kararları