Ubaldo Terzani Horror Show (2010)

Ubaldo Terzani Horror Show, Gabriele Albanesi tarafından yazılıp yönetilmiş olan İtalya yapımı bir korku filmi.

Alessio Rinaldi, beyazperdeyi boydan boya kırmızıya boyayan korku filmleri çekmek isteyen genç bir yönetmen adayıdır. Fakat anlaşmak üzere olduğu yapımcının bu tarz bir filmi finanse etmeye niyeti yoktur. Ancak senaryosunda değişikliklere giderse filmini destekleyeceğini söyleyen yapımcı, çok satan korku romanı yazarı Ubaldo Terzani ile beraber çalışmasını şart koşar. Çaresiz kalan Alessio teklifi kabul eder ve Terzani’nin yayınlanmış bütün kitaplarını satın alıp okumaya başlar. Okuduğu her kitap Alessio’yu geceleri bol kanlı kâbuslar görecek kadar derinden etkiler. Sevgilisi Sara’ya veda edip Terzani’nin Torino’daki evine giden Alessio, tecrübeli yazar ile beraber senaryosu üzerinde çalışmaya başlar. Başlarda verimli geçen bu işbirliği, zaman içerisinde Alessio’nun senaryosunda yer alanlardan bile daha kanlı olaylara sebebiyet verir.

Ubaldo Terzani Horror Show posterYeni nesil İtalyan korku yönetmenlerinden 1978 doğumlu Gabriele Albanesi, yetmişli ve seksenli yıllarda altın çağını yaşayan İtalyan Korku Sineması’na olan düşkünlüğü ile tanınıyor. L’armadio (The Closet, 2002) ve Mummie (Mummy, 2003) gibi kısalar ve sonrasında çektiği ilk uzun metraj denemesi The Last House in the Woods (2006) ile bu düşkünlüğü olabildiğince perdeye yansıtmaya çalışmıştı. Hatta verdiği bir röportajda The Last House in the Woods’u tasarlarken, Dario Argento’nun Phenomena’sının son 20 dakikasından fazlasıyla etkilendiğini, bunun dışında The Texas Chainsaw Massacre gibi yetmişli yılların Amerikan korku klasiklerinden ve Dario Argento, Mario Bava, Lucio Fulci gibi ustalardan faydalandığını dile getirmişti. The Last House in the Woods ile birçok festivale katılan Albanesi, yetmişlerin İtalyan korkularını özleyen seyirciler ve eleştirmenler tarafından övgüyle karşılandı. Bu olumlu geri dönüşler sayesinde film, ABD, Rusya ve Japonya gibi korku sineması açısından önemli ülkelerin DVD pazarlarına girmeyi başardı.

Ubaldo Terzani Horror Show’da da benzer etkileri görmek mümkün. Yetmişli yıllardaki İtalyan korkuları ile ilk bağlantı Alessio’nun odasındaki posterler ve Terzani’nin kitaplarının kapakları ile kuruluyor. Goblin’i çokça andıran Valerio Lundini imzalı müzikler ile bu bağ daha da kuvvetleniyor. Alessio’nun kâbuslarındaki katil imgesi ve tabii ki kırmızıya bulanmış aşırı ‘gore’ sahneler ile beklenen kenetlenme tamamlanıyor. Düşük bütçesinin dezavantajlarından minimum hasarla kurtulmak için mecburen ağır bir tempoda ilerleyen film, bütün enerjisini Sergio Stivaletti’nin usta işi yönetimindeki görsel efektlerin güçlendirdiği ‘gore’ sahnelere saklıyor. Ama ne sahneler! Kıl testereyle kesilen bacaklar, neşterle yarılmış göğüs kafesinden el yordamıyla çıkarılan kalp, dilim dilim doğranan vücutlar… Ama beni en çok etkileyeni Alessio’nun sıralı kâbuslarından birinde Sara’nın dişleriyle sevgilisinin alt dudağını parçaladığı sahne oldu. Bir daha öpüşmemeye yemin ettirecek kadar etkiliydi.

Ubaldo Terzani Horror Show orta

Ubaldo Terzani Horror Show, düşük bütçe nedeniyle teknik konularda birtakım eksiklikleri bulunmasına rağmen haddini bilen, mütevazı bir film. Gerçi HD video görüntü kalitesi seyir zevkini düşürdüğünden bir parça sıkıntı yaşatıyor ama ‘gore’ sahnelerde tam tersi bir etki yaratarak şiddet dozu yüksek sahnelerin çok daha gerçekçi bir havaya bürünmesini sağlıyor. Tabii ki seksenli yıllardan itibaren Michele Soavi, Dario Argento ve Lamberto Bava gibi usta yönetmenlerle çalışmış olan Stivaletti’nin maharetini de yabana atmamak lazım.

Albanesi bir röportajında Ubaldo Terzani Horror Show’u şöyle tarif ediyor: “Bu film aile hakkındadır. Genç yönetmen adayı ile ona kılavuzluk eden yaşlı yazar arasındaki ilişki aslında yetişkinliğe adım atmak isteyen birinin ‘kötü’ babasını öldürme zorunluluğu fikrinin metaforudur.”

Ubaldo Terzani Horror Show, yetmişli ve seksenli yılların İtalyan korku filmlerini özleyenlerin mutlaka uğraması gereken bir durak.

Öteki Sinema için yazan: Murat Kızılca

Not: Albanesi iki sene kadar önce The Last House in the Woods‘un devam filmi Kid in the Box‘ı çekeceğini duyurmuş ve bir fragman yayınlamıştı ama o günden bu yana filmle ilgili yaprak kımıldamıyor. Bir hayli iştah kabartan o fragmanı da buraya ekleyelim. Sizce de fragman biraz Can Evrenol kısası Sandık‘ı anımsatmıyor mu?

Yazar hakkında: Murat Kızılca

1971 İstanbul doğumlu. Aylık online sinema dergisi CineDergi ve aylık kültür sanat dergisi kargamecmua için sinema yazıları kaleme alıyor. 2008 yılından beri katkı sağladığı Öteki Sinema’da bir yandan da editörlük görevini sürdürüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir