Üç Harfliler: Adak (2019)

Musallat ve Siccin’lerden sonra Alper Mestçi 3 Harfliler’i de merakla beklenen bir seriye dönüştürmeyi başardı. Muhteşem Film ve Alper Mestçi ortaklığı bu filmde de devam ediyor. Ekip yine neredeyse aynı isimlerden oluşuyor, örneğin yönetmen yardımcılığı yine Melodi Tözüm’e ait. Başarılı makyajlarda ise Alev Ünal. Alıştığınız insanlarla çalışmak işi verimli kılar. Alper zaten seyirciyi nasıl ürkütmesi gerektiğini bilen bir sinemacı. 3 Harfliler’in yeni filmi Adak da onun çizgisinden uzaklaşmadığı temiz bir iş. Yazının kalanı film özelinde olduğu kadar Türk korku sineması genelinde devam edecek.

3 Harfliler Adak küçük bir arkadaş grubu çemberinde gelişen ürkünç bir intikam hikayesi ve Alper Mestçi’nin filmleri cin değil büyü filmleri olarak kategorilenmeli. Burada da bir trajedi ve ihanet sonrasında büyü ile intikam almaya çalışan insanları izliyoruz.

3 Harfliler Adak yerli korku filmi meraklılarını tatmin edecektir ama Türk korku sinemasının bazı temalara sıkışıp kalmasından rahatsızım. Alper de öyle düşünüyor olsa gerek bu kez karakterleri gecekondularda yaşayan alt sosyal sınıflara mensup insanlardan değil iyi eğitim almış hırslı ve zengin gençlerden kurgulamış ama karakter modifikasyonu yeterli değil. Türk korku sinemasının kendisine yeni bir rota belirlemesi gerekiyor, bu konuda tek tük ve genellikle gişede batan denemeler yapıldığı için Alper Mestçi garanti formüller üzerinden yürümeyi tercih ediyor. Bu yüzden onu suçlayamam, filmini de beğendim ama ortada geneli ilgilendiren bir sorun var. Aksi takdirde her yıl bir sürü örnek veren yerli korku sineması, kuyudan çıkan ıslak saçlı kız temasında çürüyen Uzakdoğu korku sineması ile aynı akibeti paylaşacak.

Küçük bütçeyle harikalar yaratan Alper Mestçi bu filmde de elinden geleni yapmış ancak karakter ve mekan etkileşimlerinde bütçe sıkıntısı hissediliyor. Örneğin bir inşaat firmasının sahibi olan genç arkadaşın o işi kendi başına kurmadığı ortada, bir sahnede şirket ofisinde babasıyla konuşurken görsek inandırıcılık artar diye düşünüyorum. Elbette bunları Mestçi de düşünüyor ancak dedim ya; bütçe… Türk korku sineması yerel pazardaki ilgiden ötesini sağladığı vakit bunları ilk aşacak sinemacılar yine Alper Mestçi, Özgür Bakar gibi isimler olacaktır.

3 Harfliler Adak, Alper Mestçi filmografisindeki en önemli iş değil ama onun filmlerindeki en iyi şiddet sekansını barındırıyor. Finali açığa çıkarmamak adına sahneden bahsedemiyorum ancak uygulaması gerçekten iyi olmuş, Hollywood kalitesinde bir iş çıkmış ortaya. Keşke bunun gibi sekanslar filmin başında, ortasında da olsa…

3 Harfliler Adak, 2019’un ilk yerli korku filmi… Seyirci de onun sinemasını önemsiyor. Filmin tam da şu saloncu-yapımcı kavgasında iyi bir vizyon aralığı yakaladığını ve bu yüzden gişesinin iyi olacağını düşünüyorum. İyi seyirler…

[email protected]

Yazar hakkında: Murat Tolga Şen

Yazmaya 2003 yılında DivxTR’de başladı ve halefi olan Divx Planet forumlarında “Raven” takma adıyla devam etti. Divx Planet'te bir forum köşesi olarak başlayan Öteki Sinema'yı, 2005 yılında blog olarak devam ettirdi. 2010 yılının başında Beyazperde.com sitesinin eleştirmen kadrosuna katıldı. Aynı dönemde Yeni Harman ve Fotografya dergileri için sinema makaleleri kaleme aldı, online sinema dergisi Cinedergi için dosyalar hazırladı. 2012’de Medyaradar sitesinin sinema yazarlığı ve TV eleştirmenliği görevini üstlendi. Aynı zamanda lisanslı bir yelken sporcusu olan yazar, bir dönem TYF (Türkiye Yelken Federasyonu) yarış fotoğrafçılığı görevini yaptı. 2014 yılında Sinemerkez Akademi’de eğitmenlik yaptı ve akademinin Kocaeli yapılanmasının direktörlüğünü üstlendi. 2014-2016 yılları arasında Okan Bayülgen’in Dada Dandinista adlı TV programının yazı grubunu yönetti. Okan Bayülgen’in yönettiği Eğlenceli Cinayetler Kumpanyası adlı tiyatro oyununda rol aldı. 2017-2018 arasında Antalya Sinema Derneği’nin danışmanlığını yaptı. OFCS (Online Film Critics Society) topluluğuna üye olan yazar, Öteki Sinema, Beyazperde ve Medyaradar'da yazmaya, Eğlenceli Cinayetler Kumpanyası'nda oynamaya ve davet edildiği okullarda sinema üzerine seminerler vermeye devam ediyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir