Eleştirmenlere Sorduk: Adana'nın En İyi Filmini Kim Çekti? 1 – Atlantik Koca Dunya DCP Reel 1 00117597

Eleştirmenlere Sorduk: Adana’nın En İyi Filmini Kim Çekti?

24 Eylül 2016

Öteki Sinema’nın basın sponsorluğunu yaptığı 23. Uluslararası Adana Film Festivali’nin ulusal yarışma seçkisi ustalarla gençleri bir araya getirdi. Derviş Zaim, Reha Erdem gibi usta sinemacılar mı ödüle daha yakın yoksa ilk filmiyle yarışmaya katılan gençler mi?

Ödüller bu akşam yapılacak törenle dağıtılacak. Koca Dünya, Albüm, Rüya, Ağustos Böcekleri ve Karıncalar ve Babamın Kanatları ödüllere yakın filmler… Öteki Sinema kurucusu yazarı Murat Tolga Şen, Adana’da sohbet ettiği sektör insanlarına sorduk; Adana’nın en iyi filmi hangisi?

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]

Eleştirmenlere Sorduk: Adana'nın En İyi Filmini Kim Çekti? 2 – babamin kanatlari afis 717x1024Bana göre Adana’nın en iyisi Reha Erdem’in Koca Dünya’sı… Şarkı Söyleyen Kadınlar’dan sonra Reha Erdem sinemasına dair şüphelerim olsa da bu film neredeyse hareketli bir tablo, gerçek bir başyapıt. Beni çok etkiledi, Reha Erdem’in şiirsel anlatımından çok keyif aldım. Sadi Çilingir (Sadibey.com kurucusu – Üstat sinema yazarı)

Babamın kanatlarını görmediğim için değerlendirmeye katmadan diğer filmler içinde her ne kadar sinematografisinden hoşlanmasam da. Yönetmenin Hedeflediği sinemayı başarıyla yapması ve oyunculuklardaki performansların yüksekliği sebebiyle albüm filmini favori görüyorum. Serdar Akbıyık (Star Gazetesi Sinema Yazarı)

Benim için festivalde diğerlerinin arasından açık ara sıyrılıp “en iyi”  diyebileceğim bir film yok. Her filmin kendine göre handikapları var. Ancak, “Babamın Kanatları” festival jürilerinin hoşlanacağı cinsten bir film. Sosyal gerçekliği olan bir meseleyi düzgün bir sinema diliyle aktarıyor olması onu ödüle burun hizasıyla da olsa yakınlaştırıyor. Ancak eleştirel bir dili mizah yoluyla sunmayı tercih eden “Albüm”  filmini de yabana atmamalı. Bedir Acar (Star Gazetesi Kültür Sanat editörü)

Memleket sinemasının dibe vurduğunu çeşitli kereler dillendirdim. Lakin bunun adını koyamıyordum, artık iyice eminim. Bu tam tekmil bir harakiri. Kendi öykülerini aktaramayanlar, uyduruk, klişe, eksik gedik işlerle, kopya projelerle, sinema sanatına ihanet ediyorlar. Bu bir dekadans, yani çürüme. En iyi filmim yok, kötülerin iyisini veya iyiye yakın bulduğumu seçmeyeceğim. En iyi şey ise kesinlikle seyirci, bunca fenalığa karşı salonlar tıklım tıklım. Onlara tebrikler ve teşekkürler. Alper Turgut (Yer gösterici)

Yarışma filmleri arasından bu sene üç yapımın öne çıkarak diğerlerinden ayrıldığını söyleyebiliriz; Koca Dünya, Babamın Kanatları ve Albüm. Bu üç film arasından öne çıkan yapım daha olgun bir sinema örneği olan, Reha Erdem’in filmografisinin de üst sıralarında yer alacak filmi Koca Dünya ve ödüle en yakın film konumunda bulunuyor. Konusu itibariyle yakınlık duyduğum ve bir ilk film olmasına karşın son derece profesyonel ellerden çıkmış izlenimi veren Babamın Kanatları’nın ise özellikle en iyi film ödülü için şansı en az Koca Dünya kadar yüksek. Albüm ise, ileride çok daha iyi filmler çekebileceğine inandığım Mehmet Can Mertoğlu’nun ilk filmi. Eksikleri olsa da bugüne kadar aldığı övgüleri hak ediyor; Ülke sineması adına önemli. Utku Ögetürk (Filmloverss Genel Yayın Yönetmeni)

Eleştirmenlere Sorduk: Adana'nın En İyi Filmini Kim Çekti? 3 – s 4654f1f4307fe306c4739d36557cd266922e86ed(1)Bu yıl Adana’da dengesiz oluşturulmuş bir yarışma seçkisi izledik. Meselesi ve bunu aktarış becerisi açısından en sevdiğim film Babamın Kanatları oldu. Albüm ise Roy Andersson tadı ile bizim halleri evrensel bir dille anlatmayı başarması açısından gayet kayda değer bir film. Onun dışında en kötü film olarak Dar Elbise yeni bir Midnight Express sendromu yarattı üstelik bu sefer son derece yetersiz bir yönetmen eliyle üretilerek. Tuğçe Madayanti (Birgün Gazetesi Yazarı)

Takip edebildiğim yarışma filmleri arasında en iyi film ödülünü hak edenin Reha Erdem’in Koca Dünya’sı olduğuna inanıyorum. Fakat Albüm, anlattığı hikaye dolayısıyla jüriye daha yakın ve samimi gelecektir.Başak Bıçak (Akşam Gazetesi Yazarı)

Bu yıl ki adana film festivali seçkisinde en iyi film kesin şudur denebilecek tek ve net bir seçenek olmamakla beraber en güçlü ve en öne çıkan film bence derviş Zaim’in Rüyası. Her daim farklı bir biçim arayışında olan Zaim bu sefer “uykuya yatma” ,”rüyalar alemi” olgularını seyirciyi etkileyici ve üzerine düşünebileceği biçimde beyazperdeye yansıttığını düşünüyorum. Duygu Kocabaylıoğlu (Beyazperde.com Genel Yayın Yönetmeni)

Festivalde üç film arasında kalmama rağmen iyi filmi Babamın Kanatları’nın alacağını düşünüyorum. En iyi yönetmen ödülünü de Reha Erdem’in. Albüm de şansı yüksek filmlerden ama kesinlikle. Babamın Kanatları derdini tıkır tıkır sahiplenen ve bunu anlatırken neredeyse hiç çukura düşmeyen bir yapım. Bir ilk film olarak iyi bir yetkinlik barındırıyor. Koca Dünya insan doğa ilişkisine ve doğanın insanın içindeki kapalı kutuları nasıl da en yalın haliyle açtığına dair gayet başarılı bir yapım. Kusursuza yakın görsellik ve yönetme becerisi… Albümün absürt komediye dair gerçekçi bir duruş sergileyen hali de onu görünür kılıyor ama Babamın Kanatları anlattığı konunun çerçevesini gayet iri harflerle çiziyor. Banu Bozdemir (Cinedergi Genel Yayın Yönetmeni)

Eleştirmenlere Sorduk: Adana'nın En İyi Filmini Kim Çekti? 4 – 444383 jpg r 1280 720 f jpg q xAdana Film Festivali’nin öne çıkan filmi bana göre Reha Erdem’in yönetmenliğini yaptığı Koca Dünya. Çocuklar bu dünyanın en saf ve hesapsız varlıkları  olmalarına rağmen tek başına kaldıklarında istismara ve sömürüye maruz kalabiliyorlar. Kapitalist sistemde var olmaya çalışan 17-18 yaşlarında bir çocuk, genç yaşta cinsel istismara uğrayan kız kardeşini korumaya çalışıyor. Ancak bunu yaparken doğaya sığınıyor. Bu çocuklar neden koca şehirde yardım istemiyorlar da doğaya sığınıyorlar. Filmin seyirciye pek çok soru sorduracağını düşünüyorum. Hilal Solmaz (Cem TV Program Yapımcısı)

Bu yıl 23.kez düzenlenen Uluslararası Adana Film Festivali’nin en büyük problemi bir en iyi filmin olmayışı. Ancak her halükarda ödülün verileceğini düşündüğümüzde, buna en yakın filmin Koca Dünya olduğunu düşünüyorum. Gerek sinematografisiyle gerekse vuruculuğuyla diğer adaylardan ayrılan Reha Erdem’in filmi kuvvetle muhtemel En İyi Film ödülünü kucaklayacaktır. Polat Öziş (Film Arası ve Öteki Sinema yazarı)

Aslında beğendiğim dört başı mamur bir film olmadı.  Albüm ve Koça Dünya sinematografisi ile öne çıkıyor. Özellikle Koca Dünya’nın görsel dili ve ses tasarımı fark yaratıyor.  Konuları ve özgün anlatım dilleri ile de fark yaratıyorlar.  Albümün çocuk sahibi olma, evlat edinme meselesi, Koca Dünya’nın yetiştirme yurdundan iki kardeşin hikayesini kafada soru işaretleri ve boşluklar bırakarak da olsa anlatmaları yine de etkileyiciydi. Semra Güzel Korver (Cinedergi yazarı – belgesel yönetmeni)

Eleştirmenlere Sorduk: Adana'nın En İyi Filmini Kim Çekti? 5 – fft16 mf7558193Adana Film Festivali’nin bu seneki ulusal yarışmasındaki filmleri izleyip, Türk Sineması’nın geleceği hakkında lafladığımızda, umutsuzluk kelimesinin öne çıktığı cümleler kuruldu sıklıkla. Düşünün, bunlar bir de başvuran onlarca film arasından “seçilmiş” filmler. Senaryosu ve sarmal yapısıyla farklılık yaratan Rüya, iş kazalarına ve işçi sorunlarına dikkat çeken Babamın Kanatları ile yerinde tespitlerini Rumen Yeni Dalgası’yla dirsek temasını aşan samimiyetteki biçimiyle vermeyi tercih eden Albüm, yarışmadaki diğer filmlerin önüne geçmekte fazla zorlanmadılar ama mükemmele yakın sinematografisi ile izleyeni büyülü bir yolculuğa çıkarırken “çaktırmadan” ülkemizdeki önemli toplumsal sorunların altını ufak bir dal parçasıyla da olsa kurcalayan Koca Dünya’nın en iyi film ödülünü hak ettiğini düşünüyorum.Murat Kızılca (Öteki Sinema Yayın Yönetmeni)

Türk Sineması adına değerli bir film olan Mehmet Can Mertoğlu’nun Albüm’ünü bu yılın favorisi olarak görüyorum. Toplumdaki önyargıyı ve bürokrasiyi güzel bir dille sorgulayan yönetmen, özgün sinema diliyle de göz dolduruyor. Festivalin iki diğer önemli filmi Koca Dünya ve Babamın Kanatları. Bu üç filmin arasından favorim Albüm. Ekin Limoncu (Filmloverss yazarı)[/box]

blank

Murat Tolga Şen

1973 yılında doğdu. Öteki Sinema'yı 2005 yılında kurdu ve yayın yönetmenliğini üstlendi. OFCS üyesi olan yazar, 2010’da Beyazperde’de yazmaya başladı. 2014-2016 sezonunda Okan Bayülgen’in Dada Dandinista adlı programının yazı grubunu yönetti. 2017-2019 yılları arasında Antalya Sinema Derneği’nin danışmanlığını yaptı. Aynı zamanda Eğlenceli Cinayetler Kumpanyası’nda oyunculuk yapan Murat Tolga Şen, Öteki Sinema, Beyazperde ve Medyaradar'da da eleştirmenlik yapıyor.

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

blank

Öteki'den Haber Al

Buna da Bir Bak!

Clown'dan İlk Klip! 6 – clown

Clown’dan İlk Klip!

Clown çocukluk korkunuzu tekrar diriltecek!
Ünlü İsimler Cevap Verdi: Neden Yaratıcıyız? 7 – Neden Yaratıcıyız

Ünlü İsimler Cevap Verdi: Neden Yaratıcıyız?

Vaske’nin tek sorusu, 30 yıllık bir çalışma, 50’nin üzerinde isim