Institut Français’de Frankofon Film Günleri 1 – System K 2019

Institut Français’de Frankofon Film Günleri

Institut français Türkiye, Frankofoni baharı vesilesiyle İsviçre, Kanada, Belçika Başkonsoloslukları ile Lüksemburg, Fas, Avusturya ve Tunus Büyükelçilikleri ortaklığında Mart ayı boyunca Frankofon Film Günleri düzenliyor.

Katılımcı ülkelerden toplam 13 uzun metrajlı ve 4 kısa metrajlı filmden oluşan seçki, Institut français Türkiye’nin Ankara, İstanbul ve İzmir şubelerinde Mart ayı boyunca ve sonrasında ise Foça’da gösterime girecek.

Sinemaseverlerin ücretsiz olarak katılabileceği gösterimlerin büyük çoğunluğu Türkçe altyazılı olarak sunulacak, bazı gösterimleri ise filmin yönetmeni ile söyleşi izleyecek. Film gösterimlerine katılmak için Institut français Türkiye’nin internet sitesinden etkinliğe kayıt olmak gerekiyor: ifturquie.org/haber/frankofon-film-gunleri.

Frankofon Film Günleri Program

ANKARA, 14-19 Mart 2022

14 Mart 18.30 : Les pirates de Salé (79’)
14 Mart 20.00 : Tu mérites un amour (102’)
15 Mart 18.00 : Il pleuvait des oiseaux (126’)
15 Mart 20.30 : A la recherche de l’homme à la caméra (76’) + Yönetmen ile söyleşi
16 Mart 18.30 : Sawah (86’ – BR n°1)
16 Mart 20.00 : Système K (94’)
17 Mart 18.30 : Tambour Battant (90’)
17 Mart 20.30 : Zeinab n’aime pas la neige (83’)
18 Mart 18.30 : Echos du Sahara (96’)
18 Mart 20.30 : Le mystère Henri Pick (101’)
19 Mart 11.00 : Kinderzauber (71’)
19 Mart 17.00 : Séance de courts-métrages marocains (74’)

İZMİR , 21-25 Mart 2022

21 Mart 16.00 : Echos du Sahara (96’)
21 Mart 18.00 : A la recherche de l’homme à la caméra (76’)
21 Mart 19.30 : Tambour Battant (90’)
22 Mart 16.00 : Sawah (86’ – BR n°2),
22 Mart 18.00 : Une vie démente (87’)
22 Mart 19.30 : Tu mérites un amour (102’)
23 Mart 16.00 : Les pirates de Salé (79’)
23 Mart 18.00 : Séance de courts-métrages marocains (74’)
23 Mart 19.30 : Il pleuvait des oiseaux (126’)
24 Mart 16.00 : Kinderzauber (71’)
24 Mart 18.00 : Zaineb n’aime pas la neige (83’)
24 Mart 19.30 : Un fils (96’)
25 Mart 18.00 : Système K (94’)
25 Mart 19.30 : Le mystère Henri Pick (101’)

İSTANBUL , 19 Mart-3 Nisan 2022

19 Mart 14.00 : Système K (94’)
19 Mart 16.00 : Echos du Sahara (96’)
19 Mart 19.00 : Le mystère Henri Pick (101’)
20 Mart 16.00 : Tambour Battant (90’)
20 Mart 19.00 : Séance de courts-métrages marocains (74’)
26 Mart 14.00 : Les pirates de Salé (79’)
26 Mart 16.00 : Il pleuvait des oiseaux (126’)
26 Mart 19.00 : Un fils (96’)
27 Mart 16.00 : A la recherche de l’homme à la caméra (76’) + Yönetmen ile söyleşi
27 Mart 19.00 : Une vie démente (87’)
2 Nisan 14.00 : Kinderzauber (71’)
2 Nisan 16.00 : Sawah (86’ – BR n°1 ou 2)
3 Nisan 16.00 : Tu mérites un amour (102’)
3 Nisan 19.00 : Zaineb n’aime pas la neige (83’)

Institut Français’de Frankofon Film Günleri 2 – Frankofon Film Gunleri banner

Frankofon Film Günleri Seçki

  • A la recherche de l’homme a la camera / Looking for the Man with the Camera (Belgesel, Yönetmen: Boutheyna Bouslama, 2019, 76’)

Boutheyna Bouslama’nın üç yıl boyunca sürdüreceği ve kendisini Cenevre’den Suriye sınırına kadar götürecek bir arayış. Ortadan kaybolan Suriyeli medya aktivisti çocukluk arkadaşı Oussama’yı bıkıp usanmadan ararken umut, korku, umutsuzluk ve çaresizlik aşamalarından geçecektir. Kamerayla insan aramak insanın politik ve askeri kaosun önüne geçtiği bir seyahattir. Anlatıcı ile arkadaşını birleştiren bağ aracılığıyla savaş imgesinin gücü, savaş suçları açısından hatırlatıcı ve tanık olarak rolü sorgulanmaktadır.

  • Tambour Battant (Yönetmen: François-Christophe Marza,l 2019, 90’)

1970 yılı ilkbaharının başında, Valais’deki küçük Monchoux köyünde alışılmadık bir hareketlilik yaşandı. Bunun sebebi kadınların seçme hakkına ilişkin oylama mıydı ? Yoksa yabancıların sınır dışı edilmesine ilişkin yaklaşan referandum mu ? Hayır, daha kötüsü. Köyün bandosu ikiye bölünmüştü ! Köyün yarısı bunun suçlusunun Aloys, diğer yarısı ise Pierre olduğunu söyleyecek, ortaya politik, müzikal ve romantik bir rekabet çıkacaktı…

  • Il pleuvait des oiseaux / And the Birds Rained Down (Yönetmen: Louise Archambault, 2019, 126’)

Québec. Kanada. Bugün. Üç yaşlı keşiş ormanda inzivaya çekilmiştir. Orman yangınları bölgeyi tehdit ederken, günlük hayatları en yaşlıları Boychuck’un ölümü ve haksız bir şekilde tüm hayatı boyunca bir bakımevine kapatılan seksen yaşlarında bir kadının gelişiyle sarsılacaktı. Dönemin en ölümcül yangınlarının tanıklarıyla röportaj yapmak için görevlendirilen bir fotoğrafçı barınaklarını bulur. İki kadın Boychuck’un bu yangınlar sırasındaki trajik geçmişini anlatan tablolarını şaşırtıcı bir şekilde bulurlar.

  • Sawah (Yönetmen: Adolf El Assal, 2019, 86’)

Kahireli bir DJ olan Skaarab, uluslararası bir DJ yarışması vesilesiyle Brüksel’e davet edilir. Yolculuğu sırasında adını hiç duymadığı bir ülkede sıkışıp kalır: Lüksemburg Büyük Dükalığı. Daha sonra ülkesinde bir devrim patlak verdiğinde amacına ulaşmanın yolunu bulmaya karar verir. 48 saatlik çılgın bir destan başlıyor.

  • Kinderzauber (Yönetmen: Ruth Rieser, 2016, 71’)

Özgün, şiirsel ve gerçekçi dünya görüşleriyle, aynı zamanda oyuncusu da olan çocuklarla birlikte çekilen bir film. Film, izleyicileri toplumun, neşenin, tutkunun ve sırlarının göz alıcı dünyasına doğru yolculuğa çıkarıyor. Bu bir peri masalı mı?

  • Une vie demente / Madly in Life (Yönetmen: Ann Sirot ve Raphael Balboni, 2020, 87’)

Alex ve Noemie bir çocuk sahibi olmak istiyorlar. Alex’in annesi Suzanne, giderek eksantrik hale geldiğinde planları alt üst olur. Arzulanan çocuk ile Suzanne’in yeniden dönüştüğü çocuk arasında her şey birbirine karışır. Bu, ebeveynliği tersinden keşfeden bir çiftin çalkantılı geçişini anlatan bir rodeo hikayesidir!

  • Echos du Sahara (Belgesel, Yönetmen: Rachid Kasmi, 2018, 96’)

İlham eksikliği Fas asıllı Macar müzisyen Said Tichiti’yi Chalaban grubunun iki üyesiyle birlikte doğduğu kent olan Fas’ın güneyindeki Guelmim’i ziyaret etmeye iter. Yolculukları sırasında üç müzisyen Sahravi müzisyenlerle karşılaşacak ve bunlarla gerçekleştirilen birleşme ve kaynaşma beklenmedik ritimler ortaya çıkaracaktır.

  • Les pirates de Sale / Pirates of Sale (Belgesel, Yönetmen: Merieme Addou, 2015, 79’)

Sale’nin Korsanları, ilk Faslı sirkçi gençlerin muhafazakar bir toplumda sirk geleneğini yerleştirmek için verdikleri günlük mücadelelerini anlatmakta. Şemsi Sirk Okulu, Sale kentinin monotonluğunun ortasında hayal, ilham ve çıraklığın mevcut olduğu olağanüstü güzel bir yer. Sanatın tohum olarak kaldığı bir ülkede, ilkelerin sorgulanması, sanatsal gereklilikler ve sosyo kültürel baskılar arasında denge arayışı. Bu genç insanlar için sanatsal ifade yalnızca sanatsal bir kariyere doğru yöneliş değil, aynı zamanda bağımsızlık ve özgürlük.

  • Zaineb n’aime pas la neige / Zaineb Hates the Snow (Yönetmen: Kaouther Ben Hania, 2016, 83’)

Yıl 2009. 9 yaşındaki Zeynep, Tunus’ta anne ve erkek kardeşi ile birlikte yaşamaktadır. Babası bir araba kazasında ölmüştür. Annesi, Kanada’da yaşayan bir adamla yeni bir hayata başlamak üzeredir. Zeynep’e sonunda kar görebileceğini söylerler! Ama duymak bile istemez. Kayınpederi ve Kanada ona güven vermiyor. Üstelik Zeynep kar da sevmiyor. Küçük Zeynep’in ve değişen ailesinin hayatının altı yılını kapsayan Zeynep Kar Sevmiyor, fiziksel olarak büyüyen ve duygusal olarak olgunlaşan bir çocuğun gözünden hayata başlamanın ve yetişkinlerin dünyasına adım atmanın hikayesidir…

  • Tu mérites un amour / You Deserve a Lover (Yönetmen: Hafsia Herzi 2019, 102’)

Rémi’nin sadakatsizliğinin ardından, kendisini her şeyden çok seven Lila ayrılıkla başa çıkmakta zorlanır. Bir gün kendisiyle yüzleşmek ve hatalarını görmek için tek başına Bolivya’ya gideceğini söyler. Oradayken, aşklarının bitmediğini kendisine ima eder. Tartışmalar, teselliler ve çılgın aşk davetleri arasında Lila baştan çıkar.

  • Le mystere Henri Pick / The Mystery of Henri Pick (Yönetmen: Remi Bezançon, 2019, 101’)

Bretonya’nın ortasındaki tuhaf bir kütüphanede genç bir editör olağanüstü bir el yazması bulur ve vakit kaybetmeden yayınlamaya karar verir. Roman çok satanlar arasına girer. Ancak Bretonya’lı bir pizza ustası olan ve iki yıl önce ölen yazar Henri Pick’in dul eşine göre kocası alışveriş listesinden başka bir şey yazmamıştı. Ortada bir sahtekarlık olduğundan emin olan ünlü bir edebiyat eleştirmeni esrarengiz Henri Pick’in kızının beklenmedik yardımıyla konuyu araştırmaya karar verir. (David Foenkinos’un romanından uyarlanmıştır.)

  • Un fils / A Son (Yönetmen: Mehdi Barsaoui, 2019, 96’)

Fares ve Meriem 10 yaşındaki oğulları Aziz’le birlikte ayrıcalıklı bir çevreden çıkan modern bir Tunuslu ailedir. Tunus’un güneyinde yaptıkları bir yolculuk sırasında arabaları terörist bir grup tarafından hedef alınır ve çocukları ağır bir şekilde yaralanır. Bu kaza yaşamlarını ve evliliklerini alt üst edecektir.

  • Systeme K (Yönetmen: Renaud Barret, 2019, 94’)

Kinşasa’nın K’sı gibi Sistem K, tarif edilemez sosyopolitik kaosun ortasında, yoktan var edilen kaynayan bir sahne öfkesini haykırıyor ve tanınma hayalleri kuruyor. Yetkililerin tacizine ve sanatçıların kişisel olarak yaşadıkları zorluklara rağmen, hareket sokağa taşıyor ve bundan sonra hiçbir şey onu durduramayacaktır !

Kısa metrajlar
  • Ascension (Reda Ahmed El Achir, 21’40)

Şeflerinin verdiği emre uyan genç bir adam İslam peygamberi Hazreti Muhammed’e hakaret eden bir filmin çekimine karşı tepki olarak kendisini havaya uçurmak üzere bir yapım şirketinin ofisine gider. Geldiğinde genç bir aktörle asansörde mahsur kalır. Dar bir alanda zorunlu bir ortak yaşam başlar.

  • Le billet bleu (Dania Achour, 15’20)

Marakeş kentinin bir işçi sınıfı mahallesinde bir ev hanımı uzun süren bir hastalık yüzünden yatağa mahkum kalmıştır. Günlük bakımını üstlenen çocukları Rachid ve Samia’dan başka kendisine yardım eden yoktur. Oğlu ilaç almaya giderken, iki serseri annesinin eczane için kendisine verdiği 200 Dh’lik banknotu elinden almaya çalışır. Kovalamacanın ardından çocuk istemeye istemeye mavi banknotu vermek zorunda kalır.

  • Un philosophe (Abdellatif Fdil, 21’06)

Nüfus sayımı görevi için geldiği Azaghar’da Nabil, babaları olduğunu sanmadığı beş çocuğun eşlik ettiği bir gümrük memuruyla tanışır. Çılgın sorular kafasını karıştırır…

  • Wrida, le langage des fleurs (Dania Achour, 15’53)

Hanane, deniz kenarındaki bir kafede çalışan genç bir kadın garsondur. Her gün genç bir adam gelip bir kahve sipariş eder ve kendisine hiçbir şey söylemeden bir gül bırakır. Hanane rutinini bozan ve anlam aradığı bu sürekli tekrarlayan eylemden rahatsız olur. Gizemi aydınlatmaya karar vermişken genç adam kendisini çileden çıkaran bir not bırakır…

Yazar hakkında: Öteki Sinema

Öteki Sinema editörleri Prometheus'un David'i gibi... Siz uyurken bile, hoşunuza gidecek yazıları buluyor, itinayla hazırlıyor ve yayına sunuyor. Öteki Sinema çalışıyor!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.