Pek Yakında: Modus Anomali

Gerçek Her Zaman Görünen Değildir.

Yönetmen: Joko Anwar
Senaryo: Joko Anwar
Oyuncular: Rio Dewanto, Hannah Al Rashid, Izzati Amara Isman, Aridh   Tritama,  Surya Saputra, Marsha Timothy, Sadha Triyudha, Jose Gamo

Modus Anomali posterKONU

Genç adam, karısı ve iki çocuğuyla ormanın içinde tatil yaparken davetsiz bir misafir her şeyi altüst eder. Tam olarak daha neler olduğunu anlayamadan kayıp bir zaman yaşar ve bu sürecin sonunda kendine geldiğinde ailesi yanında değildir. Akabinde kan akmaya ve cesetler ortaya çıkmaya başlar.

JOKO ANWAR

Daha önceleri film eleştirmeni olan Joko Anwar, film yapımı kariyerine Endonezya’da ve yurtdışında pek çok ödül kazanan Arisan’ın (The Gathering, 2003) senaryosunu yazarak başladı. Jakarta’nın elit cemiyeti ve homoseksüelliğe cesur yaklaşımıyla film Endonezya’da akıl dolu ve tabuları yıkan bir film olarak övgü aldı.

İlk yönetmenlik tecrübesi Janji Joni (Joni’s Promise, 2005), büyük bir gişe başarısı yakalarken, eleştirmenlerden de tam not almayı başardı. Aynı zamanda pek çok ödül kazanan film, festivallerin de gözdesi oldu. Endonezya’nın en saygın dergilerinden biri olan TEMPO dergisi, Janji Joni’yi yılın en iyi filmi ve Joko Anwar’ı da en iyi yönetmen seçti.

İkinci yönetmenlik denemesi Dead Time: Kala, uluslararası film eleştirmenlerinden büyük övgü almasının yanı sıra ülkede yapılmış tüm zamanların en iyi filmi ve taşları yerinden oynatan ilk Endonezya kara filmi ilan edildi. Cava mitolojisi ile fantezi ve siyaseti zekice harmanlayan film, New York Asya Film Festivali’nde kazandığı jüri ödülünün yanı sıra pek çok festivalde sayısız başarı elde etti. Sight & Sound dergisi, filmi 2007 yılının en iyi filmlerinden biri seçti.

Joko, ayrıca başka yönetmenler için olumlu eleştiriler ve ticari başarılar elde eden senaryolar kaleme aldı.

Üçüncü filmi, The Forbidden Door (Pintu Terlarang, 2009) birçoklarınca en başarılı filmi olarak gösterilir. Ticari açıdan kazandığı başarının yanı sıra, eleştirmenler cephesinde de kabul gördü. The Forbidden Door, 2009 yılında Puchon Film Festivali’nde En İyi Puchon Ödülü’ne layık görüldü.

2010 yılında hükümetin pornografi karşıtı kanununu protesto etmek amacı ile film çekmeye ara verip ONROP adlı bir müzikal oyun sahneledi. Oyun büyük gişe başarısı kazanırken tüm biletleri yok sattı ve pek çok uluslararası yayın kuruluşunun ilgisini çekmeyi başardı.

2011 yılında tekrar film çekmeye başladı ve Modus Anomali ile sahalara geri döndü.

FİLMOGRAFİ

The Gathering (Senaryo, 2003)
Joni’s Promise (Senaryo/Yönetmen, 2005)
Jakarta Undercover (Senaryo, 2006)
Quickie Express (Senaryo, 2007)
Dead Time : Kala (Senaryo/Yönetmen, 2007)
Fiction (Senaryo, 2008)
The Forbidden Door (Senaryo/Yönetmen, 2009)
ONROP (Müzikal, Senaryo/Yönetmen, 2010)
Modus Anomali (Senaryo/Yönetmen, 2012)

Not: Basın bülteninden derlenmiştir.

Modus Anomali 1

Modus Anomali 2

Modus Anomali 3

Yazar hakkında: Murat Kızılca

1971 İstanbul doğumlu. Aylık online sinema dergisi CineDergi ve aylık kültür sanat dergisi kargamecmua için sinema yazıları kaleme alıyor. 2008 yılından beri katkı sağladığı Öteki Sinema’da bir yandan da editörlük görevini sürdürüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir